جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
سرخط خبرها

امام جمعه مشهد: کنکور بازار سودجویی شده است

  • کد خبر: ۱۸۱۸۸۴
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
امام جمعه مشهد: کنکور بازار سودجویی شده است
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متأسفانه امروز مسئله کنکور به یک بازار سودجویی و معامله گری تبدیل شده است و عده ‎ای سرمایه گذار می‌خواهند از طریق کنکور پول دربیاورند.

به گزارش شهرآرانیوز آیت ا... سیداحمد علم الهدی در دیدار با رؤسای جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: استعداد‌های زیادی پشت کنکور می‌مانند و عده‌ای که پول دارند، به دانشگاه‌های خارج از کشور می‌روند؛ بنابراین جهاد دانشگاهی می‌تواند استعداد‌های کنارگذاشته شده را شناسایی و ارزیابی کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: متأسفانه امروز مسئله کنکور به یک بازار سودجویی و معامله گری تبدیل شده است و عده ‎ای سرمایه گذار می‌خواهند از طریق کنکور پول دربیاورند.

او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از روز اول تأمین کننده خلأ دانشگاه بود، به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از جهاد دانشگاهی و عدم بهره مندی مدیران وقت این نهاد دانشگاهی از حمایت‌ها اشاره و تصریح کرد: وقتی توجه رهبر معظم انقلاب به جهاد دانشگاهی بیشتر شد، جهاد باید از نظر ساختاری طوری توسعه پیدا می‌کرد که پا به پای دانشگاه هم در گسترش و هم در قدرت ارتقا پیدا کند؛ اما مدیران وقت این کار را نکردند و در این زمینه اقدامی نشد.
او بیان کرد: رهبر معظم انقلاب معتقد بودند جهاد نباید سرریز دانشگاه باشد، بلکه در کنار دانشگاه، جهاد دانشگاهی نهادی مؤثر، مفید و جوابگوی بسیاری از مشکلات امروز در حوزه آموزش باشد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اگر تشکیلاتی مانند جهاد دانشگاهی در عرض دانشگاه توسعه پیدا می‌کرد، می‌توانست بسیار کارآمد باشد. اگر در گستره جهاد کار می‌شد، بهره برداری‌های زیادی از آن می‌توانستیم داشته باشیم؛ زیرا جهاد فقط یک پژوهشکده نیست و از جهاد باید بیشتر از این در حوزه درمانی، فرهنگی و ... استفاده کرد.

آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه متأسفانه مدرک گرایی در دانشگاه‌ها غلبه پیدا کرده است، گفت: امروز در فرهنگ دینی و فرهنگ اجتماعی در دانشگاه عقب هستیم و بیشتر پول و مدرک بر افکار دانشجویان ما حاکم است؛ البته افراد زیادی هستند که براساس فرهنگ دینی که دارند،  گروه جهادی تشکیل دادند و کار می‌کنند؛ اما لازم است خلأ‌های فرهنگی دانشگاه را پر کرد.

او به نقش جهاد دانشگاهی در شناسایی و جبران خلأ‌های پژوهشی اشاره و بیان کرد: جهاد باید خلأ‌هایی را که در دانشگاه وجود دارد، در عرصه پژوهش و فرهنگ شناسایی کرده و در مقام جایگزین این کمبودها، برنامه ریزی کند و در این دو عرصه کمبود دانشگاه را تأمین و در کنارش خدمات نیز ارائه کند.

آیت ا... علم الهدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه فناوری موفق بوده است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید در حوزه فناوری نیز فعال باشد؛ همان طور که انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی خلأ‌های فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها را بررسی و برنامه‌ای برای پر کردن این خلأ‌ها طراحی کند.

او درباره ستاد حاشیه شهر مشهد خاطرنشان کرد: این ستاد به دستور رهبر معظم انقلاب و به عنوان تشکیلاتی خدماتی و فرهنگی شکل گرفت که ذیل تشکیل کمیته ها، در عرصه اقدامات خدماتی پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم و حاشیه شهری که مخروبه محض بود، اکنون به شرایط نسبتا مطلوبی رسیده و چندین درمانگاه و بیمارستان در دست ساخت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->